Help, een boekbespreking!

Jaar: 2004

Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf

ISBN: 9026997426

Illustraties: Georgien Overwater

Boekbeschrijving

Help, een boekbespreking! ​Of je van lezen houdt of niet, iedereen moet op school wel eens een boekbespreking houden of een boekverslag schrijven. Moeilijk? Eng? Vervelend? Helemaal niet! En zeker niet als je dit boek erbij neemt. Hierin lees je hoe je een boek uitkiest, wat je erover kunt vertellen en waar je informatie vindt over het boek en de schrijver. Dit boek helpt je als je een boekbespreking gaat houden of een boekverslag wilt schrijven. En je vindt over de populairste kinderboekenschrijvers al meteen voldoende informatie. Zelfs foto’s en handtekeningen ontbreken niet. Met dit boek kun je meteen aan de slag!

Recensies

​‘De tips die Annemarie Bon de jeugdige lezers aanreikt, zijn zeer bruikbaar.’
De Leeswelp

‘Bijna elk kind moet op school een boekbespreking houden. Voor sommigen is het een eitje, voor anderen betekent het zwoegen en zweten. Voor hen is er het boek ‘Help, een boekbespreking!’ van Annemarie Bon. Met dit hulpmiddel is een boekverslag niet meer eng, vervelend of moeilijk.’
J/M

‘Met hulp van alle tips wordt je boekbespreking vast een succes!’
Sophia Geuze, Nederlands Dagblad

‘Een onmisbaar hulpmiddel bij het maken van een boekbespreking: Help, een boekbespreking van Annemarie Bon. Daarin staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat aanpakt.’

‘Zelden een boek gezien met zoveel bruikbare tips! Van het begin tot het eind neemt ‘Help, een boekbespreking’ je bij de hand. ... ‘Help, een boekbespreking’ is alsof je met een goede vriend op stap bent die je de weg wijst. Bang om te verdwalen hoef je niet te zijn, integendeel, je vriend laat zien wat een mooie dingen je onderweg tegenkomt.
Brabants Dagblad

Nieuws

Op de radio

Vanwege mijn nieuwe boek '365 dingen om te doen met je kleinkind' was ik te gast bij RTV Utrecht bij het programma 'Aan Tafel'. Je kunt het hier terugluisteren: https://bit.ly/3iDTRbu

Vers van de pers

Anderhalf jaar geleden werd Fenne geboren en werd ik oma. Ik kon niet wachten om leuke dingen met mijn kleinkind te gaan ondernemen. Daarom ben ik me maar vast gaan uitleven op papier. Het boek '365 dingen om te doen met je kleinkind' is daarvan het resultaat. Prachtig ontworpen en geïllustreerd door mijn schoondochter Marloes van Dijk (Studio Daad). Zó blij mee!

Leenrechtvergoeding dBos

Al jaren en jaren ontvangen kinderboekenmakers veel te weinig leenrechtvergoeding voor uitgeleende boeken door 'De Bibliotheek op School'. Zij lopen daardoor vaak zo'n 50% inkomsten mis. Er is nu echter goed nieuws. Er ligt een voorstel van demissionair minister van Engelshoven om makers te compenseren en om een toekomstbestendige regeling te treffen. Zie https://bit.ly/3szQAQE.

Top 5 uitgeleende boeken

Mijn boeken kun je bij de openbare bibliotheek lenen. Dit was in 2021 de top tien van mijn meest uitgeleende boeken. Er zitten veel boeken voor groep 3 bij, omdat die uitleningen ondanks de sluiting van de bibliotheken vooral doorgang vonden. 1. ik eet je op 2. pas op sis! 3. een mop is top 4. Het geheim van Mees en Merel 5. De kleine zeemeermin 6. Er was eens 7. Kom mee naar mijn tuin 8. aan zee 9. naar het bos 10. Hiep hiep haas

Top 5 e-boeken

Ben je lid van de bibliotheek? Dan kun je in de online bibliotheek gratis e-boeken lezen. Van mij kun je uit maar liefst 28 titels kiezen. Zie: https://bit.ly/3j9yeAA. Het afgelopen half jaar was dit de top 5 meeste gelezen e-boeken: 1. Free Run 2. Haas redt het bos 3. Haas en zijn vrienden 4. Challenge 5. Er was eens