Help, een boekbespreking!

Jaar: 2004

Uitgeverij: Van Holkema & Warendorf

ISBN: 9026997426

Illustraties: Georgien Overwater

Boekbeschrijving

Help, een boekbespreking! ​Of je van lezen houdt of niet, iedereen moet op school wel eens een boekbespreking houden of een boekverslag schrijven. Moeilijk? Eng? Vervelend? Helemaal niet! En zeker niet als je dit boek erbij neemt. Hierin lees je hoe je een boek uitkiest, wat je erover kunt vertellen en waar je informatie vindt over het boek en de schrijver. Dit boek helpt je als je een boekbespreking gaat houden of een boekverslag wilt schrijven. En je vindt over de populairste kinderboekenschrijvers al meteen voldoende informatie. Zelfs foto’s en handtekeningen ontbreken niet. Met dit boek kun je meteen aan de slag!

Recensies

​‘De tips die Annemarie Bon de jeugdige lezers aanreikt, zijn zeer bruikbaar.’
De Leeswelp

‘Bijna elk kind moet op school een boekbespreking houden. Voor sommigen is het een eitje, voor anderen betekent het zwoegen en zweten. Voor hen is er het boek ‘Help, een boekbespreking!’ van Annemarie Bon. Met dit hulpmiddel is een boekverslag niet meer eng, vervelend of moeilijk.’
J/M

‘Met hulp van alle tips wordt je boekbespreking vast een succes!’
Sophia Geuze, Nederlands Dagblad

‘Een onmisbaar hulpmiddel bij het maken van een boekbespreking: Help, een boekbespreking van Annemarie Bon. Daarin staat stap voor stap uitgelegd hoe je dat aanpakt.’

‘Zelden een boek gezien met zoveel bruikbare tips! Van het begin tot het eind neemt ‘Help, een boekbespreking’ je bij de hand. ... ‘Help, een boekbespreking’ is alsof je met een goede vriend op stap bent die je de weg wijst. Bang om te verdwalen hoef je niet te zijn, integendeel, je vriend laat zien wat een mooie dingen je onderweg tegenkomt.
Brabants Dagblad

Nieuws

Vers van de pers

In het vijfde deeltje van Stoere Steffie gaat onze heldin met de eerste maanlanding mee! 'Stoere Steffie naar de maan' ligt nu in de boekwinkel! Heerlijk voor beginnende lezers die een verhaal zoeken met een historische achtergrond. Met illustraties van Marja Meijer.

Oppassen

Vandaag in NRC: Onvoorstelbaar, maar: sommige moeders maken hun kind ziek, een reconstructie over kindermishandeling door falsificatie. Ik schreef daar in 2006 het boek 'Oppassen' over. Nog altijd te leen bij de bibliotheek, ook als e-boek en niet te vergeten ook te koop bij de boekhandel. Het verscheen bij Holkema & Warendorf, Aerial, Malmberg en Moon met wisselende covers. Het boek is ook in Duitsland verschenen onder de titel 'Mette unter Verdacht'.

Meest uitgeleend

Elk jaar krijgen schrijvers een overzicht van hun door de bieb uitgeleende boeken in verband met leenrechtvergoeding. Het geeft ook inzicht in welke boeken het meest uitgeleend zijn. In 2022 was dit mijn top 10: 1. Ik eet je op 2. Pas op Sis 3. Een mop is top 4. Het geheim van Mees en Merel 5. Stoere Steffie bij de dino's 6. Naar het bos 7. Kom mee naar mijn tuin 8. Er was eens 9. Hiep hiep Haas 10. Haas en zijn vrienden En mijn meest uitgeleende e-boek? Dat was 'Challenge'.